Långresan 1976-77
Skeppsafton
Den långa resan,
tretton dygn, mellan Bombay och Haifa förgylldes med utbildning och
övningar samt en minnesvärd skeppsafton. Bilderna får tala för sig
själva men det syns att vi har trevligt. Återfärden genom
Suezkanalen genomfördes utan problem och vi var åter i Medelhavet i god
tid för vårt besök i Israel.
Allsångsledaren. Se sån stil han har!
Fartygspastorn Ulf Hildingstam
Kapten
Thomas Wenkel, kan inte riktigt minnas om det var dragkamp
eller om han blev så bongstyrig att han fick bindas
Arbete i maskin byte av startluftventil
Det är alldeles för
lite bilder från maskinrummet och arbete i maskin bland alla
reseskildringar.
Det tänker jag ändra på nu. Njut av fina maskinrumsbilder.
Under skjutning och
manöverövningar i Medelhavet fick vi ett haveri på en startluftventil
som vi blev tvungna att byta.
För att kunna
säkerställa och inspektera att inga delar av den havererade
startluftventilen ligger kvar i cylinder och att inga andra skador fanns
på kolv och cylinderväggar så lyfter vi ut avgasventilen på den
cylindern vars startluftventil havererat.
Någon tyckte att vi
gjorde ett bra jobb (tror det var FC eller var det vår förträfflige
Chief Kapten Folke Holm), och levererade en låda pilsner.
Haveri
på en startluftventil
Demontering av avgasventil
Demontering av avgasventil
Kamaxel och kolvstång
Vevaxel
Intresserade motormän
Törsten gör sig påmind
MvB 2
Bengt Jönsson behöver ta en nypa luft
Pannvakt
MvB 2
Bengt Jönsson
Rengöring av separatorn
Klicka här för att gå vidare till nästa
hamn
|